Gary Douglas: Mi akadályozza az üzletedet a növekedésben?
Két vállalkozónak lehetnek egyforma ötletei. Az egyiknek növekszik az üzlete, a másik épp, hogy csak túlél. Mi a különbség köztük? Két dolog: a nézőpontjaik a pénzről és a hajlandóságuk, hogy más lehetőségeket teremtsenek, jóval túl a megszokotton.
A nézőpontod teremti a valóságodat. Ha az a nézőpontod, hogy hogy az üzleti életben nehéz pénzt termelni, hogy túl nagy a konkurencia, hogy a pénz nem jön könnyen, hogy az emberek nem azt akarják, amid épp neked van, akkor ezt a valóságot fogod teremteni.
Ha mindig kérdésben vagy, mindig a lehetőségeket keresed, ha mindig olyan választásokat hozol, amelyek kiterjesztik az anyagi helyzetedet, akkor egy olyan valóságot hozol létre, amelynek része a pénzzel kapcsolatos könnyedség is. Íme, három teljesen más nézőpont a pénzzel kapcsolatban.
1. Mit tettél valósággá a pénzzel kapcsolatban, ami nem valós?
Ha a szegénységtudatot valósággá teszed, vagy hiányból teremtesz, akkor olyan valóságot teremtesz magadnak, ahol ez lesz az igaz. Ezek a dolgok valóban létezek? Nem! A nézőpontod kreálja őket. A hiányt valósabbá tetted a lehetőségeknél? Itt az idő egy másik lehetőséget teremteni a pénzzel?
A következő héten próbálj meg valami mást az üzletedben. Minden alkalommal, amikor a pénzre gondolsz, tedd fel ezt a kérdést: „Mi kell ahhoz, hogy több pénzem legyen, mint amit el tudok költeni, de soha ne legyen elég?” Ez a kérdés arra invitál majd, hogy több pénzt keress, mint amire szükséged van. Ez valami más, és más eredményhez is vezet.
2. Mi van, ha a pénz az örömet követi?
Ahhoz, hogy valódi örömet élj meg, hajlandónak kell lenned arra, hogy mindent befogadj anélkül, hogy helyessé vagy helytelenné tennéd. Bármi felett ítélkezel, a pénz nem tud eljönni hozzád. Ha ítélkezel a vásárlóid felett, hogy nem költenek eleget, vagy az eladóid felett, hogy nem adnak el eleget, vagy a fejlesztőid felett, hogy nem dolgoznak elég keményen, kiiktatod az örömet az üzletedből. Mi lenne, ha arra hívnád meg őket, hogy többek legyenek, és ezt bátorítással és a lehetőségek kiterjesztésével tennéd? Ez többet teremtene annál, mint hogy a vállalkozásodat egy borzalmas munkahellyé teszed?
3. Milyen pénzügyi jövőt teremtesz?
Rengeteg cég pusztán a rövidtávú eredményekre fókuszál. Mi lenne más, ha elkezdenéd a pénzügyi valóságodat a jelen ÉS a jövő éberségéből teremteni? A jövő folyton változik. Nincs egy lehetséges jövő; sok lehetséges jövő van. Melyiket teremted meg? Melyiket választod? A jövőről alkotott nézőpontod a pénzügyi valóságodat is teremti.
Ha jótékony vezetővé szeretnél válni, aki az üzlet jövőjét is bevonja a napi választásaiba, tedd fel a következő kérdéseket:
„Mit adhatok az üzletemhez, ami több pénzt teremt most és a jövőben?” Amikor felteszed ezt a kérdést, elkezdesz éber leni más bevételi forrásokra, amit választásod szerint megteremthetsz. Menj az ösztöneid után, ne pedig az érvek és ellenérvek mentén, amelyeken gondolkodsz.
„Ki más szeretne fizetni a nagyszerűségemért, tehetségeimért és képességeimért"? Mit választanál, ha a pénz nem számítana? Mit teremthetsz, ami még sokkal több pénzt hív be? Mi lenne, ha annyira sok pénz lenne, mint amennyi vízcsepp a tengerben? Annyi van… csak abból a valóságból kell működnöd, ahelyett, hogy a poharat is csak félig töltöd meg.